اتیل سیلیکات ۴۰

COUPSYL®TEOS 40

اتیل سیلیکات 40 مخلوطی از تترا اتیل ارتوسیلیکات و اتیل پلی سیلیکات است که می تواند به عنوان منبع سیلیس ریز تقسیم شده استفاده شود. همچنین این محصول کوپل شیمی سپاهان می تواند به عنوان یک چسب برای قالب های ریخته گری دقیق مورد استفاده قرار گیرد . شایان ذکر است پرایمر سیلیکاتی در فرمولاسیون پوشش های محافظ غیر آلی غنی از روی استفاده می شود. این مواد شیمیایی ساختمان جزو خانواده کوپل کننده های سیلانی می باشد و مواد کامل کننده آن تترا متیل ارتو سیلیکات و تترا اتیل ارتو سیلیکات است. قبل از اینکه بتوان آستری زینک سیلیکات را به عنوان یک چسب در پوسته یا فرآیند های قالب جامد استفاده کرد، باید هیدرولیز شود و به عنوان یک چسب برای پوشش های محافظ غیر آلی غنی از روی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین برای تهیه رنگ مخصوص بتن از شرکت کوپل شیمی سپاهان همراه شما هستیم.

اتیل سیلیکات 40 |کوپل شیمی

اتیل سیلیکات ۴۰ چیست ؟

اتیل سیلیکات 40 با نام های اتیل پلی سیلیکات و استری اتیل سیلیکات نیز شناخته می شود. پرایمر سیلیکاتی مایع شفاف بی رنگ با بوی خاص است. این ماده شکل هیدرولیز شده و الیگومریزه اتیل سیلیکات است. این مایع ترکیبی از مونومر ها، دیمر ها، تریمر ها و پلی سیلوکسان های حلقوی است. آستری زینک سیلیکات مایعی شفاف حاوی 40 درصد سیلیس (SiO2) است، اما در عمل علاوه بر میعانات زنجیره ای، میعانات شاخه ای و حلقه ای شکل نیز دارد. این ماده معادل TEOS-40 Momentive، سیلیکات TES40 Wacker، Dynasil 40 سیلان Evonik است. این ترکیب شیمیایی به عنوان یک ماده روان کننده و ضد افتاب در صنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی، صنعت رنگ و رزین، صنعت پلاستیک و صنعت نساجی استفاده می شود. شایان ذکر است اتیل پلی سیلیکات به دلیل خواص ضد آب، ضد خوردگی و مقاومت در برابر حرارت و نور، در تولید پوشش های ضد آب و رنگ های آکریلیک نیز به کار می رود.
اتیل سیلیکات 40 به عنوان یک ماده روان کننده در تولید محصولات پوستی مانند کرم های ضد آفتاب، لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده نیز استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی باعث افزایش جذب پوست از مواد مغذی و ترمیم کننده می شود. شایان ذکر است این محصول در شرکت کوپل شیمی سپاهان موجود بوده و شما کاربر عزیز می توانید این محصول را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت از این شرکت تهیه کنید.

مشخصات فیزیکی وشیمیایی

 

ویژگی

استاندارد

مقدار

شکل ظاهری

 

مایع بی رنگ

خلوص

 

98<

چگالی

DIN 51757

g/cm³ 1.05

درصد اسید

 

10 ppm<

درصد SiO2

 

≈wt 40. %

نقطه اتشگیری

ISO 3679

C 65

 

کاربرد اتیل سیلیکات 40 چیست؟

اتیل سیلیکات 40 یک ترکیب مایع شیمیایی است که در صنایع مختلف ، کاربرد فراوانی دارد. استری اتیل سیلیکات از اتانول و سیلیکات تشکیل شده است و به عنوان یک ماده جاذب و روان‌ کننده در صنایع مختلف به کار می ‌رود. در زیر برخی از کاربردهای اتیل سیلیکات 40 ذکر شده است:

  • صنایع خودروسازی: این ترکیب شیمیایی به عنوان یک ماده جاذب و روان ‌کننده در تولید رنگ‌ های خودرو ها به کار می ‌رود.
  • صنایع آرایشی و بهداشتی: این ماده به عنوان یک ماده جاذب و روان ‌کننده در تولید برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون و کرم ‌های پوستی به کار می ‌رود.
  • صنایع دارویی: این ترکیب شیمیایی به عنوان یک ماده جاذب در تولید برخی از دارو ها به کار می ‌رود.
  • صنایع غذایی: پرایمر سیلیکاتی به عنوان یک ماده جاذب و روان ‌کننده در تولید برخی از محصولات غذایی مانند شیرینی‌ ها و کرم ‌های خامه ‌ای به کار می ‌رود.
  • صنایع نساجی: این ماده شیمیایی به عنوان یک ماده جاذب در تولید رنگ‌ های نساجی به کار می‌ رود.
  • صنایع پلاستیک: آستری زینک سیلیکات به عنوان یک ماده جاذب و روان ‌کننده در تولید پلاستیک ‌ها به کار می ‌رود.
  • صنایع چسب: این مایع شیمیایی به عنوان یک ماده جاذب در تولید چسب‌ ها به کار می‌ رود.
  • صنایع رنگ و رزین: اتیل سیلیکات 40 به عنوان یک ماده جاذب و روان‌کننده در تولید رنگ‌ها و رزین‌ها به کار می‌رود.

این ماده در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارد و یکی از مواد ضروری به شمار می روند. شایان ذکر است شما می توانید این محصول را با بهترین کیفیت و قیمت از شرکت کوپل شیمی سپاهان خریداری کنید.

مزایا و معایب اتیل سیلیکات 40

مزایا اتیل سیلیکات 40

اتیل سیلیکات 40 از اتانول و سیلیکات تشکیل شده است و به عنوان یک ماده جاذب و روان‌ کننده در صنایع مختلف استفاده می شود. در ادامه به بررسی مزایا این ماده شیمیایی میپردازیم.

1. قابل تولید در مقیاس بزرگ: اتیل سیلیکات 40 یک ترکیب شیمیایی است که به راحتی در مقیاس بزرگ تولید می‌شود. این خاصیت باعث می‌شود که در صنایع مختلف به عنوان یک ماده جاذب و روان‌کننده استفاده شود.
2. پایداری شیمیایی: اتیل پلی سیلیکات یک ترکیب پایدار است که در برابر تغییرات شیمیایی مقاوم است. این ویژگی منحصربفرد باعث می‌شود که در تولید برخی از محصولات صنایع نساجی، صنایع دارویی و صنایع دیگر به عنوان یک ماده جاذب استفاده شود.
3. روان‌کنندگی: ویژگی روان کنندگی محصول تولید شده شرکت کوپل شیمی سپاهان ، این ویژگی را به همراه دارد که در تولید برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع رنگ و رزین، صنایع پلاستیک و صنایع خودرو سازی به کار ‌رود.
4. جاذب رطوبت: استری اتیل سیلیکات یک ماده جاذب است که قابلیت جذب رطوبت را دارد. این خاصیت باعث می ‌شود که در تولید برخی از محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و صنایع دیگر به عنوان یک ماده جاذب استفاده شود.

معایب اتیل سیلیکات 40

هر ماده شیمیایی دارای معایبی نیز است. شایان ذکر است شما می توانید این مایع را در شرکت کوپل شیمی سپاهان با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. توضیح کامل معایب این مایع به شرح زیر می باشد.

1. قیمت نسبتا بالا : تولید پرایمر سیلیکاتی هزینه بیشتری نسبت به محصولات همرده دارد و ممکن است در برخی از صنایع تولید کننده باعث افزایش قیمت محصول شود.
2. قابل شتعال: این مایع یک ترکیب شیمیایی قابل اشتعال است که در صورت عدم رعایت اصول ایمنی ممکن است خطرناک باشد.
3. اثرات زیست محیطی: استفاده از آستری زینک سیلیکات به صورت کنترل نشده در صنایع مختلف ممکن است به آسیب رساندن به محیط زیست منجر شود.
4. سمی برای بدن: اتیل سیلیکات 40 به دلیل حضور سیلیکات در ترکیب شیمیایی، برای بدن انسان مضر است پس باید توجه داشت که از مصرف یا ارتباط مستمر با این ماده خود داری کنید .

با توجه به مزایا و معایب اتیل سیلیکات 40، استفاده از این ترکیب شیمیایی در صنایع مختلف باید با دقت و با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی انجام شود. این محصول در شرکت کوپل شیمی سپاهان موجود است و شما کاربر عزیز می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

ویژگی های اتیل سیلیکات 40

اتیل سیلیکات 40 یک ترکیب شیمیایی است که در صنایع مختلف به عنوان یک ماده جاذب و روان‌ کننده به کار می ‌رود. این ترکیب شیمیایی از اتانول و سیلیکات تشکیل شده است و دارای خاصیت جذب رطوبت، روان ‌کنندگی، پایداری شیمیایی و قابلیت تولید در مقیاس بزرگ است. در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، نساجی، رنگ و رزین، پلاستیک و خودروسازی، آستری زینک سیلیکات به عنوان یک ماده جاذب و روان‌ کننده استفاده می ‌شود. با این حال، باید به معایب این ترکیب شیمیایی نیز توجه شود. اتیل پلی سیلیکات به دلیل حضور سیلیکات در ترکیب شیمیایی، ممکن است به حد و میزانی برای سلامتی انسان ‌ها مضرر باشد. همچنین، استفاده از این ترکیب شیمیایی ممکن است به آسیب رساندن به محیط زیست منجر شود و به دلیل قابلیت اشتعال آن، باید اصول ایمنی و بهداشتی رعایت شود.

اتیل سیلیکات 40 ، محصولی اقتصادی قلمداد نمی شود و ممکن است در برخی از صنایع تولید کننده باعث افزایش قیمت محصول شود. با این حال، با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، استفاده از این ماده در صنایع مختلف می ‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد. به عنوان یک ماده جاذب و روان ‌کننده، این ترکیب شیمیایی می‌تواند در بهبود کیفیت و عملکرد محصولات کمک کند. شرکت کوپل شیمی سپاهان با داشتن سال ها تجربه در فروش این محصول می تواند در خرید و استفاده از این ماده به شما و صنعت مدنظرتان ، کمک شایانی کند . 

خرید اتیل سیلیکات 40 | کوپل شیمی

موارد حفظ ایمنی در استفاده از اتیل سیلیکات 40

استفاده از اتیل سیلیکات 40 در صنایع مختلف نیازمند رعایت اصول ایمنی و بهداشتی است. شما کاربر عزیز برای حفظ ایمنی در استفاده از این ترکیب شیمیایی، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. مانیتورینگ و کنترل کیفی: هر صنعتی که از استری اتیل سیلیکات استفاده می‌ کند، باید فرایند تولید را مانیتورینگ کرده و کنترل کیفی محصولات را برای جلوگیری از نقص در کیفیت و عملکرد محصولات انجام دهد.
2. آموزش کارکنان: کارکنان صنایعی که از این ماده استفاده می‌ کنند، باید آموزش‌ های لازم در زمینه استفاده، دستور العمل‌ های ایمنی و بهداشتی و روش‌های پاک ‌سازی و تخلیه در صورت نیاز دریافت کنند.
3. اطلاع از مواد اولیه: هر کسی که در تولید این ماده شرکت دارد، باید از مواد اولیه استفاده شده در تولید آگاه باشد و باید از موادی که ممکن است به سلامتی انسان ‌ها آسیب بزنند، استفاده نشود.
4. رعایت دستورالعمل‌های استفاده: هر صنعتی که از اتیل سیلیکات 40 استفاده می ‌کند، باید دستور العمل‌ های استفاده و تخلیه این ترکیب شیمیایی را رعایت کند.
5. ذخیره‌ سازی در محل مناسب: پرایمر سیلیکاتی باید در محل مناسب و به صورت جداگانه از سایر مواد شیمیایی نگهداری شود. همچنین، باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.
6. استفاده از تجهیزات و وسایل ایمنی: در هر صنعتی که از آستری زینک سیلیکات استفاده می ‌شود، باید از تجهیزات و وسایل ایمنی مانند دستکش، عینک، ماسک و لباس ‌های محافظ استفاده شود.
به طور کلی، استفاده از اتیل سیلیکات 40 در صنایع مختلف می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد، اما برای حفظ ایمنی در استفاده از این ترکیب شیمیایی، باید از اصول ایمنی و بهداشتی رعایت شود. شایان ذکر است این ماده در شرکت کوپل شیمی سپاهان موجود است و شما می توانید با بهترین کیفیت و قیمت این محصول را خریداری کنید. همچنین میتوانید برای خرید عایق جایگزین ایزوگام با این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

موارد مصرف اتیل سیلیکات 40

1- تولید ایروژل سیلیکاتی

2- به عنوان حلال رزین و چسب های سیلیکونی

3-تولید سل- ژل

4- تولید پودر 2SiO خالص

5-تولید فوم سیلیکا

6-تولید اروزیل سیلیکاتی

7-یندر پرایمر سیلیکاتی غنی از روی

8-تولید پوشش های مقاوم به حرارت

9-تولید پوشش های ضد خوردگی

موارد مصرف اتیل سیلیکات 40 | کوپل شیمی

در ظرف اصلی و در حالت پلمپ شده در محیط خشک و کمنور و در دمای 15-40 درجه سانتیگراد نگهداری گردد تا از هیدرولیز شدن ماده حتیاالمکان جلوگیری شود. در صورت تماس این محصول باپوست باید سریعاً با آب شسته شود. و در صورت بلع به پزشک مراجعه شود. این ماده قابل اشتعال بوده و بخارات آن سمی میباشد..

نگهداری اتیل سیلیکات 40

1. کنترل کیفی: برای حفظ کیفیت اتیل پلی سیلیکات، باید فرایند تولید و کنترل کیفی محصولات را مانیتورینگ کرده و به نحو احسنت از آن استفاده کرد.
2. رعایت دستور العمل ‌های استفاده: هر صنعتی که از این ماده شیمیایی استفاده می ‌کند، باید دستور العمل ‌های استفاده و تخلیه این ترکیب شیمیایی را رعایت کند.
3. ذخیره در محل مناسب: در صورت عدم استفاده از این ماده، باید آن را در محل مناسب و به صورت جداگانه از سایر مواد شیمیایی نگهداری کرد. همچنین، باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.
4. حمل و نقل ایمن: استری اتیل سیلیکات باید با احتیاط حمل و نقل شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن بسته ‌بندی، باید از تراکم بالای بار و جابجایی همزمان با حمل و نقل خودداری شود. همچنین، باید از حمل و نقل همزمان با مواد دیگر خود داری کرد.
5. استفاده از بسته ‌بندی مناسب: برای حفظ کیفیت اتیل سیلیکات 40 باید از بسته‌ بندی مناسب استفاده شود. بسته ‌بندی باید به گونه ‌ای باشد که هوا و رطوبت به داخل آن نفوذ نکند.
6. نگهداری در شرایط مناسب: پرایمر سیلیکاتی باید در محفظه‌ های چند لایه و در دمای مناسب (حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود. همچنین، باید از ذخیره آن در محل ‌های خشک و خنک و دور از نور خورشید اطمینان حاصل شود.
با رعایت موارد فوق، نگهداری و حمل و نقل اتیل سیلیکات 40 به خوبی انجام می ‌شود و کیفیت آن حفظ می ‌شود.

اتیل سیلیکات 40 در یک نگاه

ویژگی های اتیل سلیکات 40
کاربرد اتیل سلیکات 40
اتیل سلیکات 40 در کوپل شیمی

بسته بندی وحمل ونقل

بسته بندی و حمل و نقل اتیل سیلیکات 40 در مخازن پلاستیکی و یا فلزی قابل ذخیره هست و باید از منابع شعله و یا جرقه دور بماند. این محصول در بشکه های پلاستیکی 20 و 200 لیتری ارائه میشوند. به دلیل جذب رطوبت جو باید در ظروف اصلی و به صورت پلمپ نگهداری شود.

امتیازات
اتیل سیلیکات 40 |کوپل شیمی

اتیل سیلیکات ۴۰

اتیل سیلیکات ۴۰ COUPSYL®TEOS 40 اتیل سیلیکات 40 مخلوطی از تترا اتیل ارتوسیلیکات و اتیل پلی سیلیکات است که می تواند به عنوان منبع سیلیس ریز تقسیم شده […]
تترا اتیل ارتو سیلیکات | کوپل شیمی

تترا اتیل ارتو سیلیکات

تترا اتیل ارتو سیلیکات COUPSYL® TEOS تترا اتیل ارتو سیلیکات که با نام تترا اتوکسی سیلان نیز شناخته می‌شود, مایع قابل اشتعال, بدون رنگ با نقطه […]
تترا متوکسی سیلان

تترا متیل ارتو سیلیکات

تترا متیل ارتو سیلیکات که با نام تترا متوکسی سیلان نیز شناخته می‌شود از خانواده آلکوکسی سیلان ها و جزء ترکیبات ارگانو سیلیکون است. این ماده بصورت مایع قابل اشتعال. بدون رنگ با نقطه جوش متوسط و گرانروی کم است همچنین دارای بویی تند بوده و بسیار سمی می‌باشد. تترا متوکسی سیلان که کوچکترین عضو حانواده آلکوکسی سیلان ها هست دارای 4 گروه عاملی متوکسی بوده به عنوان یک کوپلینگ ایجنت سیلانی در الکل‌ها و اکثر حلال‌های رایج حل می‌شود و در تماس با رطوبت هیدرولیز شده و تبدیل به پودر SiO2 و الکل متانول می‌ شود.
دریافت کاتالوگ
فارسی
پشتیبانی مشاوره آنلاین